Om man vill testa sin vedbotrimmade moppe så är upplägget följande:
Man betalar först inträde 150:-
Sen anmäler man sig och betalar 150:- för 3 testrepor som körs direkt efter lunchuppehållet. När man anmäler via länken måste man ange namn och personnummer som krävs av försäkring. Dom som är framme i upline efter lunch körs igenom.
Regler: Inget bränsle eller oljeläckage, fungerande bromsar
Hjälm, heltäckande klädsel, handskar
Vi ras kör man direkt ut i kanten av banan och stannar omgående och inväntar order från banpersonal.
Denna lösningen är ENDAST för prova på under 1 dag/1 tillfälle.
Övrig regelrätt körning får anmäla sig via PVO/SF4 och följa de regler och klasser som är där. Klassen T/T (test and tune) kan då vara lämplig.
Det finns många beröringspunkter mellan olika delar i vår hobby. Det är minnen, återkomst, gemenskap, kreativitet och ibland bara en känsla att vilja vara motfalls….
Tvåtakt/Mopeder/MC och Folkvagnar har ungefär samma förutsättningar som vi delar med humlan, men är ofta också som densamme lyckligt oförstående.
Under Skania Flat Four weekend delar vi vår passion med varandra och stöttar där det behövs i ett samarbete med ett antal olika tvåtaktsfantaster.
Det blir dragracing med vilda byggen, rally med veteraner, racing med vedbotrimmat, swap för att fylla hyllorna i garaget lite till samt en jädrans massa umgänge.
Super stock 50
Super Stock 70
Super Stock 90
Pro stock scooter 70
Pro stock moped 80
Pro mod 50
Pro mod 70
Pro mod 100
Pro sprint 50
Pro sprint 70
Pro sprint 100
Top dragster 212-250
(Old school dragbike)
Test n tune
